55 miljoner. Så många sökningar på Google görs i Sverige varje dag och de topp tre resultaten får nästan 70% av klicken på resultatsidan. Tänk dig själv att du söker efter något på Google, chansen är rätt stor att du klickar dig vidare på något av de första resultaten för de känns mest relevanta till din sökning. Det säger nästan sig själv hur extremt viktigt det är för företag att satsa på sin digitala närvaro och ändå ser vi hur många företag till exempel inte lägger ens en sekunds baktanke på sin Google Business-profil.
För att konkret kunna mäta effekten av ett genomfört SEO-arbete använder vi analytiska verktyg som läser av trafik, klick och andra mätbara värden. Vårat mål är att driva värdefulla och kvalificerade kunder till er verksamhet som bidrar till tillväxt.
Vi gör en analys av eran nuvarande hemsida och generella närvaro för att kunna forma en plan för hur vi ska gå till väga. Här stämmer vi även av hur många leads ni får in organiskt i dagsläget.
En plan för vad som behövs göras sätts ihop av oss tillsammans där vi bland annat gör en grundlig sökordsanalys för att hitta de termer som ni är mest relevanta för. Beroende på budget och behov bestämmer vi hur omfattande SEO-arbetet kommer behöva vara.
Här sätter vi igång det praktiska arbetet med att förbättra er synlighet genom att optimera hemsidan och Google My Business-profilen enligt den strategiska planen. Väldigt viktigt att förstå är att SEO inte är ett engångsjobb som man gör en gång. Nyckeln till ökad synlighet och trafik ligger i att ständigt jobba med innehållet och kontinuerkugt optimera hemsidan.
Vi håller en löpande kontakt för att uppdatera er på åtgärder vi gjort. En gång i månaden stämmer vi av arbetet genom ett möte och rapporterar om sökordens placeringar i sökresultaten samt kikar på hemsidans trafik och konverteringar.
Vi jobbar med ett fast månadspris som avtalas innan vi sätter igång, inga dolda priser som dyker upp. Du väljer själv när du vill avsluta och har inga bindningstider men rekommenderar att ge det några månader då SEO inte sker över en natt. Priset beror mycket hur omfattande arbetet beräknas vara, vi erbjuder en kostnadsfri SEO-analys samt ger prisbild på projektet.
Bar & karaoke
Behöver jag verkligen SEO? Om ni är ute efter att få in en drös kunder över natten så kanske inte sökmotoroptimering är något för er. SEO är inte ett lopp på 60 meter utan snarare ett maraton där nyckeln är att ständigt hålla igång arbetet genom att tillföra mer innehåll hela tiden, vilket är något som Google gillar. Ni kanske tänker att er målgrupp inte använder sig av internet för att hitta information och göra köpbeslut? Faktum är att 97% av befolkningen använder internet för informationssök vilket gör att synlighet på sökmotorerna blir otroligt viktig.
I stora drag kan man säga att i princip alla hemsidor kan dra nytta av SEO. Oavsett avsikten med hemsidan eller verksamheten har sökmotoroptimering en positiv inverkan genom ett stärkt digitalt ansikte utåt som signalerar auktoritet. Google är väldigt hemlighetsfulla och skruvar på sina algoritmer hela tiden vilket gör det omöjligt att garantera att en nuvarande topplacering kommer hålla i sig i framtiden. Vi håller benkoll på vilka faktorer som anses väga tyngst just nu och uppdaterar oss konstant genom den globala SEO-communityn och Googles hints.
Få en kostnadsfri SEO-konsultation där vi går igenom hur du ni ska nå digital framgång.
SEO eller sökmotoroptimering kan enklast beskrivas som en strategisk process för att förbättra en hemsidas synlighet i sökmotorernas organiska eller icke-betalda sökresultat. Termen SEO i sig är väldigt bred och kan därför delas in i olika fack; on-page SEO, off-page SEO, och teknisk SEO.
Tänk dig att er webbplats är som ett hus. On-page SEO representerar det inre av huset. Alla möbler, dekorationer och bekvämligheter som gör det inbjudande och användbart. Dessa motsvarar erat innehåll och budskap. Ju mer attraktivt och användbart erat hus är på insidan, desto nöjdare kommer dina gäster (dina besökare och användare) att vara.
Off-page SEO är som det omgivande området och grannskapet där huset ligger. Grannskapets rykte och vad andra människor säger om det påverkar också hur attraktivt ditt hus är. Detta är era länkar, samarbeten och relationer med andra hemsidor och företag som påverkar er webbplats rykte på nätet. Ju bättre “rykte” (länkar) huset har i området och ju fler som gillar området, desto mer ökar värdet för huset.
Teknisk SEO representerar husets grundläggande struktur, elektriska system och rörledningar. Det är det som håller allt stabilt och fungerande. Om husets grund är svag (dålig teknisk SEO på hemsidan), kan det inte hålla upp allt innehåll och alla länkar ovanpå det. Det är därför viktigt att se till att strukturen är stark och att allt fungerar smidigt så att allt annat kan fungera som det ska.
Det mest intuitiva sättet att förklara on-page SEO är det som visuellt går att se på hemsidan. Här har saker som innehåll, sökord, rubriker, bilder och beskrivningar en stor roll. En av de faktorer som Google värdesätter högst är bra, nytänkande och fräscht innehåll från en auktoritär källa. Om man kokar ner Googles syfte till sin kärna så är deras mål att visa det mest relevanta innehållet möjligt för ett givet sökord, vilket man efterlever absolut bäst genom att skapa bra nyttigt innehåll.
En hemsida på nätet får högre status och bättre “rykte” tack vare en hög auktoritet. Detta åstadkoms bäst genom att på ett naturligt sätt skapa så kallade backlinks till hemsidan, alltså att andra hemsidor och plattformar länkar till er hemsida. En etablerad länkprofil signalerar till Google att hemsidan i fråga måste vara viktig eftersom folk hänvisar till den. Här har även externa källor såsom sociala medier en viktig roll.
I den tekniska optimeringen behandlas aspekter som sidhastighet, mobilvänlighet, strukturer. Förenklat kan man tänka sig teknisk SEO som limmet vilket håller ihop hela hemsidan, själva maskineriet. Om allt fungerar som det ska är denna bit är ofta inget man tänker på som användare men banar vägen för de andra SEO-aspekterna som till exempel innehåll eller content.
5/5
Alltid snabb och tillgänglig när jag har frågor
Fick hjälp att bygga hemsidan till mitt företag Rextil. Fick ett seriöst och proffsigt bemötande . Flexibel och ändrade när jag kom med input och hade många egna bra idéer som används på hemsidan idag. Alltid snabb och tillgänglig när jag har frågor. Mycket nöjd kund.
5/5
Inga konstigheter, blev precis som vi önskade
Snabba och professionella. Inga konstigheter, blev precis som vi önskade👌 Rekommenderas!!
Therese Widh
Swing By AB
5/5
Otroligt smidigt och jag är supernöjd
Jag sökte någon som kunde jobba kreativt och förverkliga min ide till en färdig hemsida. Det har gått otroligt smidigt och jag är supernöjd med det färdiga resultatet samt kvaliteten på hemsidan. Otroligt öga för smådetaljer som gör en stor skillnad grafiskt. Så nöjd!
Ja, i stort sett är SEO alltid något som verksamheter kan dra nytta av. SEO hjälper till att öka synligheten på nätet och kan vara avgörande för att nå en bredare publik och potentiella kunder.
Tiden för resultat från ett SEO-arbete varierar och beror på faktorer som konkurrensnivå, befintliga webbplats-problem, innehållskvalitet, lokalt fokus och ändringar i sökmotoralgoritmen. Generellt sett är SEO en långsiktig strategi som kräver tålamod. Det kan ta upp mot 3-6 månader och kontinuerligt arbete krävs för att upprätthålla och förbättra resultat över tid.
Vi använder endast AI som ett hjälpmedel och verktyg för att effektivisera arbetet på ett smart sätt. Vi använder INTE AI som en genväg som svar på lathet, innehållet vi producerar skrivs av människor och inte av robotar som har en avsaknad av känslor och mänsklig touch.
SEO kan liknas med styrketräning, man sätter igång och tränar kontinuerligt. Efter några månader börjar man se resultat, men det kräver tålamod då det kan ta upp emot 3-6 månader att börja ge effekt. När man ha nått resultaten så kan man välja att sluta träna (sluta arbeta med SEO) och ett tag framöver kommer det hålla i sig och man behåller sina Google placeringar, men med tiden avtar det och man börjar bli svagare till att ens konkurrenter kommer ifatt.
Vi på 6th floor jobbar med en process som innebär ett nära arbete med kunden där vi låter er ta del av processen för att förstå helheten. Detta tänker vi bidrar till en bättre dynamik gentemot mot att enast rapportera i sifforr en gång per månad. Vi har god expertis inom organisk marknadsföring och vet hur man får företag att växa.
Ja! Vår huvudsakliga SEO-verksamhet kretsar kring ökad digital närvaro för lokala företag som jobbar med en orts- eller platsbestämd verksamhet som gynnas av lokalt SEO-arbete.
Om vi skulle garantera våra er en garanti för en viss placering på Google skulle vi ljuga. Det går aldrig att lova eller garantera en specifik plats i sökresultaten. Detta beror främst på att Google ständigt ändrar sina algoritmer men kan också bero på faktorer som att era konkurrenter också steppar upp sitt SEO-game eller att köpbeteendet hos er kunder förändras.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa ert företag med SEO kan du kontakta oss för en gratis SEO-analys eller ringa oss så hjälper vi dig mer än gärna att komma igång med eran tillväxtresa.
Org. nr: 99110311871